.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زارعی :برداشت زودهنگام مرکبات به بازار لطمه می زند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از کشاورزان و باغداران خواست تا از برداشت زودهنگام مرکبات خودداری کنند و گفت: این مسئله بر بازار صادراتی لطمه می زند.

به گزارش شمال نیوز، منصورعلی زارعی با اشاره به اینکه برداشت مرکبات بزودی در استان آغاز می‌شود، برنامه ریزی برای خرید تضمینی مرکبات را از جمله اقدامات حمایتی بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه هنوز میزان قند میوه بویژه نارنگی‌ها کامل نشد، پیشنهاد شد فعلاً از برداشت خودداری کنند.

وی افزود: باید قند میوه کامل و رسیده شود تا بتوانیم برای صادرات آن برنامه ریزی کرد از این رو از کشاورزان درخواست داریم از برداشت زودهنگام میوه خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه در شورای سیاست گذاری و حمایت از محصولات کشاورزی قیمت چهار هزار تومانی برای خرید تضمینی مرکبات درنظر گرفته شد که نسبت به سال قبل دو برابر شده است، گفت: به نظر می‌رسد در حوزه مرکبات نسبت به سال قبل کمتر مشکل داشته باشیم.

زارعی یادآور شد: سال قبل برخی از تجار و باغداران نسبت به ذخیره سازی مرکبات اقدام کرده بودند تا بعد از عید و اردیبهشت ماه به فروش برسانند که دچار مشکلاتی شدند.

نماینده مردم ساری و میاندرود همچنین به بازار برنج اشاره کرد و گفت: در سال جاری میزان تولید دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن بوده و نیاز به واردات حدود ۹۰۰ هزار تن وجود دارد.

وی با بیان اینکه قیمت کنونی برنج در استان مناسب است، اظهار داشت: هنوز واردات برنج آزاد نیست و مقرر است تا پایان فصل برداشت و آبانماه از واردات جلوگیری شود.

زارعی با عنوان اینکه در حال حاضر برنج از دست کشاورزان خارج شده است، گفت: دولت سال‌های قبل اصرار داشت واردات برنج در فصل برداشت انجام شود و تاکنون ۶۰۰ هزار تن برنج وارد شده و این مقدار تأثیری در قیمت برنج داخلی نداشته است./مهر

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.